Alla inlägg under mars 2012

Av C..... - 31 mars 2012 20:50

Japp... och vi ha det så mysigt :) Dagen har varit kanon :) Ute hela dagen o gjort massa ärenden :) Sitter i soffan framför "roliga timmen" på 5:an, med en massa smaskens på bordet här bredvid oss :P Popcorn,ostkrokar,chips o dipp, påskmust och saft *yammi* Blev en bit glass med colasås innan dessutom...så vi kommer nog va rätt less på go sakerna hela nästa vecka :) Nästa Lördag Blir det massa godis mys oxå :) Påskmys :)


och dessutom så toklängtar jag tills den 19maj ;) Då blir det kalas (utan barn) ;) Min syster Maria skall ha 40års fest dårå :) och det kommer bli såååå kul :) i know it!! Får se om hon, jag o jennie slår ihop nått o ha festen ihop :) skulle vara rätt trevligt det med :) Jävlar vad folk ;) hehe.... Få la se vad som händer :) Jag ska iaf på festen :P + på dan så är juh timrå dagen då oxå :) Nu ska ja söka reda på nån bra film som vi ska kika på..... 21:00 och stumpan e piggelin NU.... det är ovanligt det :D  Jag blir iaf nöjd imorn bitti då man kanske får lite sovmorron till 10 iaf ;) mammas go <3 bruka juh vilja kliva upp vid en 8 9 tiden om helgerna så :) tycker jag e helt ok !


Nu blir det massa mys... sen när lillfisen ha somna, får det bli ett bad och ett glas vin kanske :)


Ha en fin lördag!!



C

Av C..... - 29 mars 2012 22:54

japp... är nöjd med hela dagen. klev vell upp vid en 7 imorse då min älskade lilla dotter vaknade :) gick till dagis med henne runt 9:00 tiden... Ingela ringde under dagen o frågade om jänta kunde få vara där med henne tills imorn och då kunde Ingela hämta na från dagis... Så hon sover där inatt :) Skönt med lite egen tid ibland :) men självklart saknar man henne hela tiden då hon är ifrån mig, tom på dagis :/ Vecko dagarna då man jobbar 7-16, medans hon e på dagis så saknar jag henne rätt mkt oxå... menar.... hon bruka sova för natten allt mellan kl 18-19 tiden om kvällarna då na ha vart på dagis... och då bruka jag va rätt mör o trött oxå så ibland somnar man tillsammans med henne om kvällarna :) Som e rätt mysigt, att bara höra hennes andetag gör mej så otroligt lugn. Hon är den allra bästa som har hänt mej.... Vad skulle jag vara om jag inte hade henne tro.... säkert inte den jag är idag iaf :/ Man har gått igenom rätt mkt i livets vandring...och ibland så förstår jag inte att man orkat. jag förstår andra som är där jag har varit en gång i tiden, och till dem vill jag verkligen säga ..... Ge inte upp, du är värd så mkt mer!!


Låt dessa ord få ramla in i din hjärna,och överta när det verkligen "gör ont" Man ska inte ta skit från andra... speciellt inte med någon man lever med! Försök prata ut med någon som du verkligen litar på, som din vän ,din syster/bror...mamma/pappa.... va inte rädd att prata om hur det ligger till om du  mår dåligt!! Va inte heller rädd att be om hjälp. För hjälpen finns alltid där för dej/er :)


En liten mening på vägen bara :)

Ta hand om varann... livet e för tok för kort ,för att hata   




/// C....

Av C..... - 26 mars 2012 20:48

Då vare min tur att bli sjuk dårå...:/kände i Lördags att det va nått på g, men ja brydde mej inte om det sen nu ligger man halv död i feber o nyser som fan o hostar.... Räckte inte att man vabbade hela förra veckan... så nu ska man ta hand om sej sj o bli friskus :) Imorn kommer en kompis till mej kl 7:00 och ska hjälpa mej o ta ellie till dagis :) så hoppas man att jag mår bättre så man kan hämta na kl 16. annars får kompisen ta na då med :) snälla vänner man har <3


Lill gumman sover gott här bredvid iaf i soffan... och jag ska vell stänga av detta och slå på nån film att somna till... Och hoppas man känner sej MKT bättre imorn. 



Nu blir det lägga sej under täcket o se film... go natt världen <3


//C

Av C..... - 21 mars 2012 20:04

Japp idag ha man inte vart så där super piggelin, o speciellt inte igår/inatt heller med tanke på att jag blev mat(max) förgiftad...Trodde fan man skulle spy upp tarmarna åtminst,iaf åtminstonde skita ut dem :/ hua... Är det nått man verkligen hatar så äre o kräkas!! fy fan...


Men mår juh såklart mkt bättre idag, men har förjävla ont i kroppen, o känner mej såååå död! helt trött... sovit kanske 5timmar sen i måndags... men tanke på att gumman e sjukis o hosta så na kräks.... lill gumman min <3


Men det är vell på bättringsvägarna kanske.... så det blir till o va hemma veckan ut! så na hinner bli HELT frisk... Iaf så ha man tvättat , frugan som är tillbaks sen i fredags har dammsugit o varit såååå duttig :) Min lilla Olgisch :D


Näe nu ska ja kasta mej i soffan eller spela på fb lite innan man går o snarkar.... rätt mör i hela kroppen kan ja lova.... känns som om man varit ute på värsta galejjerna :)




Kramelikram C



Av C..... - 19 mars 2012 18:28

japp då vare dax igen då för att vabba :/ och sen äre juh så typiskt att det alltid sa hände på söndag kväll el måndag tidigt på morron. iaf så har vi nog sovit i 2timmar inatt...så man e lite sådär halvtrött... skulle ha vart på affären o handlat hem lite mer kattfoder o blötmat + kattsand och en cola :P hehe... får se om frun i huset gör mej den tjänsten sedan :P *fniss* Eller så inhandlar jag det imorn :)

Har iaf haft en bra dag här hemma iaf... dammsugit bort lite popcorn från soffan ,vattnat blommorna,tvättat, lagat mat,diskat :) Ja som det där vanliga man gör varje dag :)


Blir hemma imorn med , med tanke på att na hade feber igår kväll o inatt och är toksnorig o hosta så na spytt inatt :( *mammas lilla <3*




hittade iaf en jävla bra bild här....   tycker denna va rätt najs ja :D haha...



Nu blir det BB och sen ikväll måste vi se på 21:00 på kanal 7 ;)


Blir lite pysmys med "frugan" oxå som har kommit tillbaks, i fredags :P haha....

min lilla gumman :)



Kram kram /// C


Av C..... - 17 mars 2012 16:48

Vaknade tidigt imorse.... men som tur fick jag somna om en liiiten stund iaf :) sen va det bara upp o hoppa o gå ut i ca 3 timmar :) tokskönt ute.... sen in, vilade åt och nu e na borta med Ingela EV tills imorn.... men man ha juh frugan hemma igen här o hennes 2 ungar...så lördagsmys på hög nivå blir det ändå här hemma :) ska bara åka ner på affärn o inhandla massa gotta ;)


ikväll då ungarna somnat blir det EN vuxen öl , iaf för mej ;) ha bara två så.....kall öl e såååå gott :P *jammy* ne nu ska ja nog kanske ta mej en dusch om jag orkar eller iaf ett bad ikväll då det blir lugnt här hemma... skönt o bara få slappa då man hållt låda en hel dag o på veckorna :)


blir nog vila lite på soffan först eller ska man ta o diska o städa kanske ;) hmmm...återstår o se :) Damp C :P

:)

Av C..... - 15 mars 2012 18:00

Min älskade vän Tessan som fått bäbis för en vecka sen, kommer hit om en halv timma :) Då är det första gången ja kommer få se deras lille son <3 *längtar* Kommer lägga ut nån bild på honom här sedan ;)


Har haft den där "skit dagen" idag på jobbet iaf... Börjar verkligen otrivas... :/ och det e juh synd för dom jag jobbar med e helt underbara personer... Men det kanske e dax för nått nytt.. Är juh ändå bara 31år gammal så man ha nog nå år på sej att "flyga" lite omkring jobb :) Därimot vet ja dock inte VAD jag igentligen vill göra, men ska nog söka till nå Tågvärdinna :) Låter juh faktiskt rätt najs :P måste juh börja nånstans... nån som ha nå råd om "roliga" jobb så äre det bara till att hojta :)


Önska er ni som gillar min blogg en trevlig kväll...


Många kramar C...

Av C..... - 10 mars 2012 11:27

Ha inte gjort ett skit ännu, men det kommer vell...:) skulle ha vart och kikat lite på Erikshjälpen, men få la se hur det blir :) Vill iaf att gumman ska sova en stund sen kan man börja städa o tvätta här hemma.... behöver nog vila mej lite jag med känns d som .... Sen ska vi iaf gå ut o vara ute läääänge :) *Kanon väder* För ca en timma sen va min vän Kicki här o hälsade på ocj fikade macka o kaffe tillsammans med mej...:) Så får se vad som händer o fötter sen om man kanske åker till henne och e ute där o så = )..... Ikväll blir det nån öl el vin iaf... och bara vara... gott med nått glas ibland sådär :)


Nu ska ja kasta på en film o se om gumman somna el inte.... sen blir det städning o tvättning sen ut o fara och så =) ..


ÅH glömde juh ...:P Grattis Tessan <3 som har blitt mamma nu ätligen... men jag vill ha hem er nångång så man kan komma o snusa bäbis :) thi hi...*längtar* **Lova ya**




Tack o bock! /// C

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vad vill du helst ha?
 Pengar
 Lycka
 Kärlek
 Barnpogram på finska
 godis
 sex

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards