Alla inlägg under november 2011

Av C..... - 23 november 2011 17:09

Ja som sagt så börja man på bli förkyld, känner ja...*suckar* jag som ska ut på Lördag o allt :/ men får vell hoppas på att det bryter ut på söndag dårå hihi---- ne då äre julskytning...och sen vankas jobb, så förkyldningen min får komma till sommaren då man e ledig ;)


Prinsessan min hänger bredvid mej just, tro hon vill att man ska fika...eller ta fram nått gottigotti från kylen kanske ;)


Nu blir det pysmys i soffan innan läggdax <3



kram miss C

Av C..... - 22 november 2011 20:00

Sen la man sej pladask i sängen, med min kära dator :)


http://www.youtube.com/watch?v=NLlQ28YXlMg


Så underbar låt... Saknar min lilla Carro, som lämnade oss alldeles för tidigt. alla säger Varför?! Gör så ont att mista en sån vacker vän, vi umgiks förr mkt, men det va år sen, men vi ville börja umgås igen...du bodde juh så nära :( Det e sånna här gånger man verkligen tänker efter, ska det verkligen behöva gå så långt för att fatta att man kanske SKA träffa sin gamla vän igen INNAN det e för sent :( tid finns om man verkligen VILL!!! men då äre den där ORKEN.... hmm, klart man blir trött varje dag efter jobbet,helgerna då?? då man e ledig...Varför åker man inte till sina vackra fina bästaste vänner man har och tar en kopp kaffe med dem och surra lite skit och skratta :) Gör juh båda glada dessutom, eller åtminstonde ringa till sin vän... som man inte längre umgås med pga det man har idag! Men igentligen är juh inte det heller någon ursäkt ... klart man blir trött om man jobbat o sen hem till sina barn och vara den där föräldren resten av kvällen innan barnen går o sover...och sen samma sak dagen därpå... Man har funderat så mkt... Jag saknar verkligen mina vänner.... Men jag SKA bli bättre på att höra av mej, el bara komma o säga hej :) Ja nu ska vi inte tro att enbart e MITT "fel"..... men det e juh såhär det är.... tankarna o saknaden finns där, men man har för mkt o göra och sen glöms det bort.... Få se vad Fredagkvällen har att erbjuda iaf..Lördag, då kanske vinet går ner snabbare,än helgen som va   Hoppas bara man får tag i en chafför   Annars blir det inge åka av inte.... men en annan har juh kul i nyktert tillstånd så för en annan spelar det juh lätt råland , igentligen!!     



Ne ni där ute.... tro fasen man ska ta sin lilla början förkyldning o gå o knoppa.... fryser,trött och ont i ryggen som en gnu har jag *suck* men det e juh snart LÖRDAGKVÄLL , då går ALLA problemen bort för en dag   Fy fan va full som en kastrull ja ska va då... Ja det vill säga OM vi får tag på en chaffis dårå så man kommer dit o hem utan man behöver betala tusenlappar....


Men nu jäklans ha ja surrat ögonen ur er... men ingen ha juh direkt tvingat er o läsa så  




                                         GO-NATT påér !!



Kram MISS C



Av C..... - 21 november 2011 20:42

Kan man bli annat då man springer hela dagarna..... Pain in my back, har ja oxå....   Synd om lilla jag   eller inte...


Jobbat,hämtat lill Prinsessan på dagis och sen vart mamma resten av dagen/kvällen.. Lörd kanske man få bli full iaf... suger på om man ska på rocki festen eller bowla eller kanske en inflyttningsfest   ja, bär det iväg så bär det iväg på riktigt ändå! 


nä gott folk, ni som är mina trogna nyfikna läsare, nu ska "tant" gå o knoppa,såååå trött, inte så konstigt om man vill sova. ja, jag vet!!! att klockan inte ens e 21:00... men ändå..... ja ska upp väldans tidigt imorn bitti... önskar man börja jobba kl 10:00 om dagarna, gu så piggelin ja skulle vara då på mitt jobb  


meeeen, go natt dårå   



kram miss C    

Av C..... - 19 november 2011 16:49

Japp, idag ska vi (Jag,Bea,lill gumman min, & Annelie) ha en riktig myslördag här hemma... men massa godis dricka chips och dipp ;) + ett glas vin till mamma Carola   Tycker att jag e värd iaf ett glas...kanske blir två glas oxå om man har tur.. Man dricker lixom inte lika ofta nu för tin... Men så KONSTIGT!!


Undra vad det blir för film ikväll...Hmm...*funderar ut nått bra*.. Ja vi får se vilken det blir   Annars har man vart uppe sen kl 5:45 imorse,sen blev det åka o hämta Bea i Granlo... :) 

Plockat lite här hemma, tänt massa ljus och diskat! Imorn blir det till o tvätta bilen och göra den lite Söndagsfin :) 

Nu börjar "Drömmen om ett barn" på 3:an... ska se det...


Hoppas ni andra får en trevlig Lördag!



Kram miss C  

Av C..... - 13 november 2011 10:18

dax o hoppa in i duschen.... göra oss klar till en tripp till pappsen... är juh farsdag idag så :) sen ska jag försöka hitta igen ett kort på lill stumpan som ja ska rama in åt honom :) blir lilla pappa glad :) Klev upp kl 8 imorse :) underbara unge man har som vaknar den tiden :) åtminstonde somnade om en gång, annars hade vi vart upp kl 6...då va jag halv död vill ja lova :) hehe.... Olga fick iaf sova till kl 10 hon...*Lyx* :)


Nä,nu ska vi göra oss iordning för en tripp till L-torp  


Ha det gott alla ...


Kram C 

Av C..... - 12 november 2011 20:20

Tjahoooooo *vinkar*


Lördag: Vaknade kl 8:00, då lill gummzan väckte mej med en kram   *älsklingen min* Klev upp, blev gröt till frukost, såg på barnpogram ja, vi hade en mysig morron, som alla andra mornar :) Väckte "Olga" med en kram (prinsessan min asså) kl 9:30 :)Sen blev det full gas... :) Va upp o gav Ingelas katter mat o vatten o gjorde rent i lådan deras... Sen va det bara o börja bära ner mattor o sängkläder + sängöverkast ner till tvättstugan,som skulle tvättas. 11-15, men kunde torka fram till kl 19:30 , + att några av mina mattor som fick hänga några timmar extra hade ej torkat riktigt SÅKLART.... så nu har jag massa mattor här o där i köket :D på tork! 


Hann inte ens med o åka o handla nå mys lördags gotta heller :( Så varma mackor m mjölk blev det istället ;) *gottigotti*


Blir en varm dusch sedan innan läggdags iaf.... Nu blir det se klart filmen på 3an,finns inte så mkt annat o se :/


Men hoppas ni andra ha det gott :)


Kram C

Av C..... - 10 november 2011 20:23

Blev en hemma dag idag med... så nu har man vart hemma sen i Tisdags.... Så går det om man stressar o äter fel!


Stumpan somnade vid 19 tiden,sj tog man en varm dusch... plockat undan..och sitter i soffan o slappnar av just nu.... Blir lite tv titt innan man går o knoppar... dagis kl 7 imorn för stumpan...men hämtning tidigare :) då blir det Fredags mys :)


Tvättstugan på Lördag kl 11-15, då ska ja passa på o tvätta alla mattor jag har... ev täcken o kuddarna :) så den tiden får man inte glömma:) tur man ha 2 inneboende som kanske kan hjälpa mej, om dom sj e hemma vill säga ;)


Nu ska ja va tråkig o inte skriva mer....


Kram C


Av C..... - 9 november 2011 18:58

stumpisen e vaken än... imorn blir det dagis kl 9:00, så imorn blir det längre morgon mys pga att jag blir hemma imorn med.... nämligen problem med magkatarr :/ så man mår illa typ hela tin och kräks så där ibland.... annars måste man vara pigg för lill stumpan och handlingen jag fick ta idag för det behövdes dock. Imorn ska ja passa på och vila tills man ska hämta lilla på dagis... får se när det blir...15 16 iaf.

Ska ta och gosa ner mej i soffan med världens bästa nu ....


Phaa.. Måste juh berätta vilken tur man had då man ej fick p böter pga att man stod för länge nedanför porten :D kom ner efter 17 min,skulle parker bilen på min parkering,då va lilla bot "lotta" där vid min bil, och försökte skriva ut en bot till mej, men vikken tur jag hade dårå, eftersom na skrattade och sa att -nu hade du tur,eftersom min bot sakt ej fungerar just nu då man skulle skriva ut en lapp åt dej :) hehe...



Ta mej en tablett, kryper ner med älsklingen i soffan och myser tills na somnar... sen blir det en film och sova för mej med.



Ta hand om er...


Kram C


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vad vill du helst ha?
 Pengar
 Lycka
 Kärlek
 Barnpogram på finska
 godis
 sex

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards