Alla inlägg under december 2011

Av C..... - 27 december 2011 23:05

 JAPP!!!! Frisk från min sjuka... Bara mina bollar till halsmandlar kunde krympa till normal stl oxå så skulle det sitta Ännu bättre :) Men skönt o inte ha hög feber iaf längre... 2 dagar räckte gott o väl kan jag säga... Men idag så va jag ut o gjorde lite ärnden, och det känns rätt skönt att ha det som MÅSTE göras e gjort :) Så nu tänkte jag en skräckis och gå o lägga mej... imorn bitti kommer Pinglan o hämtar sina dogs som skall sova här medans na jobbar natten..Stumpan somnade nog vid en 20:00 tiden på soffan :) så henne ha man kastat i sängen, sen sprang man ut med hundarna en sväng... 


Få la se om man tänk ta en tripp till Torpshammar imorn eller inte.... Nått måste man juh hitte på då man e ledg här :P



Go natt där....


And i miss my Olgish   Men jag vet att hon har det bra där hon e just nu så :) och det känns toppen!



Kram C  

Av C..... - 27 december 2011 10:46

Ja, men ingen feber nu på andra dagen iaf, men nå jäklans ont i hövvet ha jag iaf... och hungrig, men ha tuvärr ingen aptit :/ Stumpan ser iaf på Pippi på Rymmen... och leker med allting annat oxå... Måste ta en dusch o kasta i oss nått o äta oxå MÅSTE jag iväg o göra massa ärenden...*blää*.... Men hoppas ärenden går fort bara... så man kommer hem snabbt :) ha juh inte så mkt ork i kroppen idag... inte så konstigt heller om man låg i 40 i feber i hela 2 dagar :/ ((Lörd & Sönd)) va inte så speciellt pigg igår heller, men mkt bättre idag :) så då måste man göra det man måste...tex åka och handla.... :)


Ja det vore nått det.... Solen lyser ute och det är 3+ grader ute :) så det e värsta fina vädret dessutom...*toppen*


ska börja dagen med en dusch....



Kram C

Av C..... - 24 december 2011 18:48

Ont i halsen, feber,fryser..... och sen fick man såklart en släng av kräksjuka inatt o till morron :( Så min julafton firade jag hemma, pendlande mellan sängen,toan,soffan o duschen... Känns lite bättre efter 2 alvedoner iaf... + har slutat kräkas..och det är nått det värsta jag vet.. Hoppas på att min nyår blir bättre.... Ledig i mellan dagarna, så man hoppas man blir frisk snabbt så man kan hitta på nått med stumpan min.


Annars e allting bara fint med oss... och stumpan har fått många klappa :) och fler blir det imorn :)



Önska er alla en godare jul än vad jag haft/har... :)


Kram C

Av C..... - 20 december 2011 18:50

Och kallt är det.... brr...  6-ute... och kommer bli kallare....


Har vart o jobbat idag, o lämnade Stumpan min hos Ingela tills imorn... Åker o handlar mjölk bröd imorn orkade inte idag... skönt o kunna gå o sova en stund då man kom hem idag iaf :) så nu e man lite piggare....Emma has left the buildning oxå... så Nu kanske vi ska åka på dollar på Fredag... :) kanske!! både hon o jag hade 2 st klappar kvar att köpa sen får iaf jag löning den 22 på Torsdag :)


Händer inte så mkt annars här ..... kikar på 6an,coops... Snorar... ska vell ta mej en dusch sedan innan läggdags... sen imorn blir det upp o hoppa kl 6:00 o åka på jobbet. ev jobba halv dag eftersom jag ha en halv dag o ta ut ;) Sen e man ledig....*tokskönt*....


Nopp nu blir det lite fika o mys i soffan :)



God-Jul /// C

Av C..... - 16 december 2011 12:34

Åkte på jobbet till 7... moster Emma va hemma med lill gumman som har 39,2 i feber, igen *suckar* Jag tro det är fler tänder på G pga att na tuggar så mkt på nappen sin :) Dagis ringde mej igår vid en 10 tiden o sa att stumpan min hade 39,2 i feber så då vare bara o åka o hämta na..... jobbade halv dag idag för Emma kunde ta na nu imorse :) för hon själv började jobbet sitt kl 11:30 ... så man hann handla lite och ut med Spanna innan man kom hem :) så nu sitter man i soffan tillsammans med stumpan min, o ser på Mackapacka som na älskar så stort :) Måste köpa dessa figurer åt na :) Hon verkligen skiner upp som en sol då dom kommer på teven :) Så roligt o se..


Idag, Fredag...så ska ja nog inte göra så mkt annat än o vara hemma med gumman... Imorn kanske man kan jaga lite barnvakt , kanske lura hit moster Jennie hihi.... som kanske kan passa na medans man åker o handlar lite mer som man ska ha :) mat kallas d ;) och lämna tillbaks skorna ja köpte till stumpan för dom va helt för trånga åt na fast na har stl 20/21 och det va stl 22 :/


Ne nu ska ja mysa ner mej framför teven ja med , med stumpan min <3



ha en trevlig Fredag ni andra :)


Kram C

Av C..... - 12 december 2011 18:29

Men imorn ska det jobbas o gå på dagis iaf...:) 7-16 i vanlig ordning... imorn får ja iaf veta om man får va ledig el inte nå dagar över jul o nyår...  det blir iaf att vi firar denna julen oxå hos moster min i Torpshammar... ska bli skoj :) Men lill gubben min blir iaf hemma han :) Väntar iaf på att Emma kommer "hem" så ska ja kuta ner till bilen o sätta in motorvärmaren så bilen varm o isfri imorn bitti då man ska åka 6:30 :) och sen blir det en dusch o film.... Smurfarna tänkte ja se ;) verka bra! Sen blir det Toast Macka med röra på *mums* Olgisch har iaf flyttat så nu är man ex ensammen :/ Men Emma "bor" här så länge na jobbar.... Hon har annars flyttat till Kramfors av alla ställen! Helgen har iaf vart kanon.... Var och bowlade med vänner o deras barn i Lördags, sen blev det Maxmat efter det :)


Får se vad denna helg har att erbjuda, kanske blir lite vin med bästaste Erica <3 ;) återstår o se ;)  ne nu ska vi se klart på Bolibompa sen blir det bedtime för den lilla...






Kram C

Av C..... - 9 december 2011 18:37

Kan man juh lugnt säga vad trött ja blev helt plötsligt. Stumpan dansar framför teven då dom sjunger rockirocki :) vikkar på röven sin :D hehe...se lätt roligt ut med storblöjjan :D Blir vell snart sova för tösen, då ska mamma C ta ett glas vin och bara vara för en stund :) tycker att jag e värd det efter en hård vecka :) Hundvakt åt 2 Jackrussell´s ikväll, tills imorn bitti =) .... så ja ska vell ta en svängom på gräsmattan som e täkt med snöslask med dem strax :/


Men hoppas ni andra får oxå en trevlig Fredag Kväll ;)



Kram C

Av C..... - 6 december 2011 15:58

Japp det blev till o åka ner på jobbet med lite papper imorse, emma kunde se till stumpan...som fortfarande e sjukis. Blev en svängis in på Rusta oxå... och där råkade jag köpa en julgran åt lill gumman :) så nu har hon en alldeles egen julgran som e så gott som lika stor som na själv :) så väl hemma, så blev det julpynta granen som blev så fin :)   Hur man dock vänder bilden rätt ha jag inte en aning om hur man gör ;) för den blev så här härinne :/ *knepigt* 


Just nu Unga Mödrar på teven... Lill gumman har haft 38 i feber så vi blir hemma imorn med. Ska juh vara feberfri iaf en dag innan man ska kasta tillbaks na på dagis :/ Imorn ska ja iaf ringa läkaren för na ha haft feber sen i fredags o ha hög feber på kvällen/natten, pendlar mellan 38 o 40gr så.... Men dom där nere på VCT där ja bor e inte ett poppis ställ direkt. Viss personal ska fan inte ens vara där!! 


Nu blir det pysmys i soffan en stund med min sjukis <3



Kram o ha det gott..



C     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

vad vill du helst ha?
 Pengar
 Lycka
 Kärlek
 Barnpogram på finska
 godis
 sex

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards